L’augment de vendes per internet afecta de ple els comerços de tota la vida.

En els últims temps les botigues, especialment les de moda, han vist augmentar el nombre de clients que van a emprovar-se roba o calçat per després acabar-ho comprant per internet. Algunes botigues intenten posar fre a aquesta pràctica començant a cobrar per emprovar-se roba. És el cas de La General Surfera, una botiga d’esports especialitzada. Afirmen que ells fan una feina a l’hora d’assessorar el comprador perquè sàpiga quin és el model més adient segons la morfologia del seu peu. És una feina que comporta el seu temps i reclamen que també s’ha de pagar. Per això, han decidit que l’expertesa que ofereixen i el fet de poder-se emprovar un producte tan tècnic com aquest cobraran 30 euros, un import que rebaixaran del preu final en cas que comprin les sabates. En cas que el client decideixi deixar la compra per a més endavant, l’establiment li farà un val que podrà descanviar per la compra de qualsevol producte.

En els últims temps, les botigues físiques han detectat que arran de l’augment exponencial de la venda en línia s’han convertit en els emprovadors d’aquesta plataforma. És el que s’anomena “showrooming”: emprovadors de productes que el client posteriorment compra per internet. Els compradors ho confessen, s’apropen a la botiga per mirar si realment els va bé o els agrada, però després acaben comprant-lo per internet aprofitant-se dels descomptes que ofereixen aquest tipus de plataformes.

Segons asseguren els comerciants, la venda per internet està ofegant els comerços tradicionals. Darrerament veuen com els seus estocs es queden a les prestatgeries. Per frenar aquest fenomen algunes marques aposten per segmentar el producte de manera que alguns articles només es poden comprar en botigues físiques.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a