A mitjans de setembre el 40 % dels hotels de la ciutat encara estaven tancats per la pandèmia i les previsions és que a finals d’any ja estiguin en funcionament el 85 %. En aquest context, sorprèn que fa pocs dies va obrir a Barcelona un dels tres hotels que s’han estrenat aquest 2021. El nombre ha quedat lluny del del 2019, quan se’n van obrir set a la ciutat, i encara més abans d’aprovar el Pla especial urbanístic d’allotjament turístics de Barcelona (PEUAT), quan es van arribar a estrenar 20 hotels l’any.

El Leonardo Royal Hotel Barcelona Fira s’ha ubicat a la denominada zona de creixement, al barri de la Marina de Port, on el PEUAT permet crear places hoteleres. “Si obren a prop més hotels en els propers anys, serà millor que ja estiguem en funcionament”, explica el gerent del grup Leonardo Hotels- Fattal Hotels Group, Ray Shaz, que aprofita els primers senyals que torna el turisme per obrir i avançar-se als hotels que encara romanen tancats per aconseguir referències dels viatgers. Per aconseguir altres requisits de sostenibilitat té plaques fotovoltaiques, que generen un terç del consum de l’establiment, i un sistema de recuperació d’aigües grises.

Hotels adaptats al nou pla d’allotjaments turístics

El PEUAT ha fet replantejar la idea inicial del projecte i el gerent del grup assegura que, ara que saben que hi haurà menys oferta hotelera a la ciutat, han apostat per una proposta d’hotel “amb un nivell més alt, un preu superior i habitacions grans”. De fet, els tres hotels que han obert aquest any a Barcelona són d’entre 4 i 5 estrelles.

Gremi d’Hotels: “La pandèmia és l’únic moment en què el PEUAT ens ha ajudat”

El principal opositor del PEUAT de la ciutat, el Gremi d’Hotels de Barcelona, van presentar al·legacions al nou pla al febrer, en contra de la limitació de la creació de places hoteleres per zones. Ara està pendent de saber com quedarà definitivament el text que els regula. Tot i això, admet que durant “la pandèmia és l’únic moment que hem vist que el PEUAT ens ajudava”, ja que va fer limitar el creixement de places hoteleres en un moment en què no hi havia oferta.