La trobada ha fet visible la preocupació dels restauradors per la caiguda del consum. I temen que la situació empitjori amb la pujada de l'IVA del 8% al 10% que ha aprovat el Govern espanyol. SHIRLY RENAULT, Brasserie Flo "Ja abans que passi ja s'està notant, sobretot al mercat exterior, turistes i agències." LUÍS PARDELLANS, The Philarmonic "Yo creo que es un impacto terrible, nosotros estamos manteniendo los precios y a nosotros nos suben los barriles, los licores..." RAÚL NUEVO, Thai Lounge "Nosotros compramos parte de nuestras mercancias al 18%, que pasa al 21%, con lo cual no es sólo lo que nos suben a nosotros, si no también lo que nos repercute a nosotros como compra. En total es un 5%, una cantidad muy importante como para poder absorverla como pretenden que hagamos." El sector busca solucions creatives per sortir de la crisi i un instrument per fer-ho són les noves tecnologies. Avui s'ha presentat una nova aplicació, batejada com a Ressbook, que permetrà gestionar les reserves a través d'Internet, però també fer màrqueting i tenir un contacte més directe amb els clients. JUAN OTERO, conseller delegat de Restalo.es "Ressbook se diferencia porque es una tecnología innovadora, porque es 100% gratuita, porque es 100% compatible con dispositivos móviles y al mismo tiempo incorpora secciones de marketing que le permiten al restaurador comunicar con sus clientes ya sea a través del correo electrónico un mensaje de móvil en diferentes tipos de campañas." Una proposta que ha estat molt ben rebuda. Alguns com aquest restaurant ja estan provant aquest nou sistema, i asseguren que a més d'arribar a més clients els permet estalviar temps i reduir costos.