La direcció de l’empresa, Nissan Motor Iberica, ha plantejat la possibilitat de reduir un 25% el sou dels nous treballadors, augmentar de 218 a 220 els dies laborables de cadascun dels treballadors i flexibilitzar la borsa d’hores. L’empresa també preveu augmentar de 12 a 15 els dissabtes laborables, i que sigui la companyia (i no els treballadors) qui triï cinc dels set dies lliures que els empleats tenen a part de les vacances.

La direcció de l’empresa ha convocat representants sindicals d’USOC, UGT, CCOO, CGT i CSI-CSIF a una reunió d’àmbit estatal per traslladar-los aquestes i altres mesures (33 en total) que volen adoptar per augmentar la flexibilitat laboral per tal d’augmentar la competitivitat i optar a nous vehicles. La direcció de Nissan, segons el Comitè d’Empresa, planteja produir 24.500 unitats més a l’any de les 60.000 previstes de la nova pick-up que es fabricarà a la planta de la Zona Franca a partir de 2014.

Empresa i treballadors poden negociar el conjunt de les condicions fins al 7 de setembre. Els sindicats consideren que els treballadors mostraran “voluntat de negociar, però dins de marges raonables” ja que consideren insuficient el termini establert per arribar a un conveni marc que afecti tots els centres de producció de l’estat espanyol.

Aquesta no és la primera vegada que l’empresa demana esforços als empleats. A principis de 2011, els treballadors van votar en un referèndum i un 70% de la plantilla va acceptar contenir el sou i flexibilitzar l’horari laboral per tal d’aconseguir fabricar la pick-up a la planta de Barcelona.