Turisme de Barcelona ha posat en marxa la primera campanya des de l’esclat de la pandèmia (i, de fet, des del 2016) per atreure visitants espanyols i europeus de proximitat a la ciutat. “Barcelona com mai abans” és el títol de la campanya, que es basa en un vídeo del poeta i videoartista Dani Orviz, que reivindica Barcelona com “una de les millors destinacions urbanes del món”. La campanya busca atreure les mirades dels turistes per “redescobrir la ciutat després del confinament”.

De fet, el vídeo fa èmfasi en una Barcelona amb “el cel més net, una ‘city ecoconscient'”. Hi surten algunes icones turístiques com El Born, el MACBA o la Rambla, però també en destaca la gastronomia, la cultura i les botigues. A més, hi surten imatges bucòliques de les platges i els entorns naturals. La campanya s’allargarà fins al desembre, però tindrà un major impacte els mesos d’estiu. Està adreçada, principalment, a turistes espanyols i també vol captar visitants de França, Itàlia i Alemanya en funció de les restriccions que hi hagi en la mobilitat.

Jaume Collboni: “Anirà bé i anirà ràpid”

El primer tinent d’alcalde s’ha mostrat optimista: “Això anirà bé i anirà ràpid”, ha dit. I ha afegit que el nivell de vacunació a l’estiu serà molt més elevat “i això permetrà anar desescalant les mesures”.

Sabem dues coses: estarem molt millor i no hi ha marxa enrere. És la gran novetat d’aquest moment de la pandèmia
Jaume Collboni

Dos milions de visitants a l’estiu

Barcelona preveu que durant el tercer trimestre de l’any arribin a Barcelona dos milions de turistes (el mateix període de 2019 van ser cinc milions). En aquest sentit, Jaume Collboni ha explicat que després de l’aturada forçada per la pandèmia, la prioritat és captar turisme de qualitat, “que consumeixi cultura, familiar i que apreciï la destinació” i, de fet, la directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro, ha afegit que “no anirem a buscar tothom, sinó el públic que ens interessa”.

A l’abril, Turisme de Barcelona va enviar una delegació a Moscou i Sant Petersburg per captar visitants russos en una estratègia per atreure turisme de qualitat.