Barcelona no pot triar el tipus de turista que arriba a la ciutat a través de grans convencions o bé mitjançant els creuers. Conscient d’això, Turisme de Barcelona vol captar un turisme de qualitat que estigui especialment interessat en la cultura o la gastronomia genuïnament barcelonines. Ara mateix, una part d’aquest tipus de visitants es troben en el mercat rus i per això, en els propers dies, una delegació d’experts es traslladarà a Moscou i Sant Petersburg per mirar d’atreure amb propostes noves el ciutadà rus.

Un pas més enllà

L’objectiu és triar aquest turista urbà d’una manera gairebé quirúrgica i aquí l’oferta és cabdal. Un exemple: ara mateix el Gran Teatre del Liceu és un dels pocs, a tot Europa, que ja programen òpera, i a banda d’oferir al turista obres de primer nivell també s’estudia la possibilitat que descobreixi com funciona per dins la producció d’un gran espectacle.

Traslladat a la gastronomia, una altra passió dels russos, a banda de gaudir dels restaurants Michelin de la ciutat se’ls vol oferir la possibilitat de conèixer el producte de proximitat amb el qual treballen els xefs.

Per la presidenta de Turisme de Barcelona, Marian Muro, la diversitat és clau. En aquest sentit també es preparen propostes sobre la Barcelona literària, el turisme relacionat amb la tecnologia o, fins i tot, aquell que busca a la ciutat una destinació mèdica de primer ordre.

Barcelona, al capdavant

Barcelona ja fa molts anys que treballa amb el públic rus. De fet és la primera destinació en tot l’estat, la quarta d’europea per darrere de Praga, París i Roma i la quinzena a escala internacional. Abans de la pandèmia ens visitaven 200.000 turistes russos i ara, amb aquests nous projectes de captació, es vol augmentar en un 20 % aquest nombre.

La futura implantació del visat verd digital vinculat a la vacunació que posarà en marxa en breu Europa és també un dels motius pels quals Turisme de Barcelona s’ha posat en marxa per reactivar, com més millor, l’arribada de nous turistes.

Les properes accions estaran orientades al mercat francès i el britànic.