(ACN / redacció) El Mobile World Congress 2023 ha superat totes les expectatives de l’organització i tanca portes aquest dijous amb més de 88.500 visitants, segons ha confirmat la GSMA en un comunicat. “El MWC ha tornat en plena forma”, ha assegurat John Hoffman, el CEO de la GSMA. Són registres ja propers als de les fires anteriors a l’esclat de la crisi de la covid-19, si bé no arriben a les més de 100.000 persones congregades a partir del 2016.

“El nivell d’energia i suport dels socis, negocis i institucions públiques ha excedit les nostres esperances i expectatives“, ha afirmat Hoffman, que ha destacat l’ambient de “comunitat, innovació, emoció i generació de negocis que s’ha vist al MWC Barcelona”. De fet, segons el CEO de la GSMA, alguns expositors “anecdòtics” han superat totes les expectatives i fins i tot han fet més negoci que l’any 2019, el millor congrés a Barcelona, previ a la pandèmia.

Èxit de participació

La fira ha acollit congressistes de 202 països, 2.400 exhibidors i més d’un miler de ponents i líders empresarials. El 56 % dels assistents han estat d’indústries paral·leles al sector del mòbil. “Estem eufòrics”, ha assegurat la directora de màrqueting de la GSMA, Lara Dewar. A banda dels congressistes empresarials, el MWC també ha comptat amb 196 delegacions governamentals de 150 països, amb gairebé 70 ministres i més de 100 caps d’autoritats reguladores.

De mitjana, durant aquest MWC23 s’han fet 10.000 reunions de “networking” gràcies a l’aplicació del congrés, i un milió d’espectadors únics han seguit les conferències. Al congrés de les “start-ups”, el 4YFN, s’han presentat 800 expositors, hi ha hagut 375 ponents i més de 250 sessions per mostrar els projectes empresarials.

Arran de l’èxit dels quatre dies de certamen a Fira de Barcelona, la GSMA també preveu recalcular a l’alça l‘impacte econòmic del congrés, que superarà els 350 milions d’euros.

L’edició de la recuperació

Fira de Barcelona coincideix amb les valoracions de la GSMA. El seu director, Constantí Serrallonga, ha afirmat que, més enllà de les xifres, “el Mobile ha tornat amb tota la força” i que ha estat un “èxit col·lectiu“. Pel que fa a les xifres d’assistents, i de cara a properes edicions, el director de Fira de Barcelona ha apuntat que el Mobile “ja no és una qüestió de quantitat si no de qualitat, però que tot i així encara hi ha marge de creixement“.

El conseller d’Empresa, Roger Torrent, ha destacat la presència d’empreses catalanes al saló, especialment les més de 100 starts-ups que han participat al 4YFN. També ha detallat que preveuen poder assolir una facturació de 15 milions d’euros, arran de les relacions establertes durant aquests dies, unes xifres que segons el conseller, superen amb escreix les previsions inicials.