Barcelona és la capital europea amb més motos. El seu parc ara mateix se situa en les 265.000 unitats i representa el 26 per cent de la mobilitat a la ciutat. Les xifres van a l’alça i això es nota en el saló, que en les primeres hores ja registrava una bona afluència de públic. Tenir presència al saló Motoh! significa ser a Barcelona, que mou el 25 per cent de les vendes del total nacional. 

El curiós o el comprador potencial podran veure estrenes mundials com el model d’Honda X-ADV, una aposta del fabricant nipó per portar la filosofia dels SUV, aquests cotxes grans tan de moda i que no acaben de ser ni un tot terreny ni un utilitari per a la ciutat, a les motos. En el cas d’aquest model es tracta d’una moto de grans dimensions, pensada tant per circular per ciutat com per muntanya i amb un disseny força agressiu.

La moto elèctrica també té el seu lloc i un dels seus representants és la marca catalana Volta Motorbikes. Amb un disseny cent per cent barceloní i una fabricació figuerenca, l’empresa ofereix motos de disseny atractiu, amb 20 bateries de liti i una autonomia d’uns 70 quilòmetres per ciutat. Saben que ara mateix no són una alternativa ferma a les motos de benzina, que poden fer més quilòmetres, però els responsables de la companyia destaquen la diversió que suposa conduir una moto elèctrica i l’estalvi en combustible, unes 20 vegades més barates.

Molta de l’acció del saló la podreu trobar a l’exterior. L’espai Motoh! Academy, amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit, permet una primera presa de contacte amb les dues rodes. Els més menuts, entre els set i els 12 anys i amb una alçada mínima de 120 centímetres, també es podran estrenar amb motos elèctriques de petites dimensions de Torrot Gas Gas, Kuberg i Askoll. Narcís Roca i Jordi Pascuet seran els responsables de les exhibicions més arriscades, que es podran veure a l’avinguda de la Reina Maria Cristina.