Lidl vol potenciar la vessant digital del grup
L’empresa de supermercats Lidl ha llogat a l’antiga seu del BBVA, a la plaça de Catalunya, 3.200 metres quadrats distribuïts en quatre plantes de les 13 que té l’edifici. L’immoble és d’Amancio Ortega, propietari d’Inditex, i precisament a la planta baixa hi ha una de les botigues més importants de Zara, una de les marques del grup.
El nou centre europeu d’excel·lència pretén gestionar la divisió de comerç electrònic de Lidl, un àmbit que aglutina totes les línies internacionals de l’activitat digital de la companyia. S’hi inclouen, per exemple, tasques com la implantació de plans de logística, comerç electrònic, atenció i gestió de l’experiència del client i el portal de viatges.
Moodle aposta per Barcelona com a porta a Europa i Amèrica del Sud
La companyia australiana Moodle, especialitzada en programari educatiu, preveu que a les oficines de Barcelona hi treballin inicialment 10 persones, que podrien arribar a les 40. La que s’instal·larà a la ciutat serà la segona seu més important de l’empresa i la base d’operacions per a l’expansió a Europa i l’Amèrica del Sud.
Moodle hi durà a terme tasques de desenvolupament de ‘software’, de l’aplicació per a mòbils i de serveis de personalització, i també hi haurà el departament legal i el de comunicació. L’objectiu, a més, és organitzar congressos internacionals a la ciutat que tindran lloc a partir del 2019. La companyia ha creat un programari especialitzat per seguir cursos a través d’internet i crear una comunitat entre estudiants i professors.