JORDI ROURE, president d'Hostelco "Dins de les possibibilitats, estem bé. És un sector fort, un sector que és conseqüència del turisme. El turisme sempre ha sigut el motor que arrossega aquest sector i ajuda a continuar amb ànim de crèixer i d'innovar. I això es manté."
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha recorregut aquest dimecres els dos pavellons que ocuparà Hostelco fins al 21 d’octubre. Mas ha visitat algunes de les 500 empreses expositores que participen en el saló. El 25% d’aquestes companyies són estrangeres procedents de 33 països. A banda de ser una plataforma de coneixement per descobrir solucions innovadores, el saló vol servir per establir contactes i tancar negocis. Precisament, l’interès de la indústria local rau en vendre a mercats exteriors. La quota exportadora de les empreses espanyoles ja se situa en el 41%.
Segons el president d’Hotelco, Jordi Roure, l’altre element clau per al creixement d’aquest sector és el turisme. “La restauració i l’hoteleria van de la mà dels turistes, el turisme arrossega aquest sector per continuar creixent”, ha afirmat Roure.
Cates i demostracions gastronòmiques
A banda de les novetats centrades en la maquinària, com cafeteres industrials, neveres i cuines, Hostelco proposa una sèrie d’activitats més pràctiques i experimentals. Un exemple n’és el primer curs de formació de “pannier”, és a dir, un expert en pa que suggereix la millor especialitat a escollir depenent de l’acompanyament. També hi ha organitzades degustacions de cafè, oli, vi i còctels.