El lema de la BCN Design Week d’enguany és “Perquè el disseny crea oportunitats”, amb  ponents internacionals d’empreses com Ikea, Samsung, Nokia i Tuenti.

Alguns dels temes a tractar són les “smart cities” o ciutats intel·ligents, l’ecodisseny, el disseny interactiu aplicat a les xarxes socials, la innovació social i el disseny del so i de serveis. A  més, per primera vegada s’inclou un WalkShop City, una activitat que té per objectiu involucrar la gent en el món físic d’una ciutat i observar i documentar on i com el món digital percep la nostra presència i la del nostre entorn.

La directora de BCD, Isabel Roig, ha explicat que l’objectiu de la BCN Design Week és “portar coneixement de fora i veure la temperatura del que passa a altres llocs”, utilitzant el disseny com a eina d’innovació. Per una altra banda, també ha dit que “hi ha més de 50 ‘design weeks’ en el món, però hem aconseguit que Barcelona es posicioni com una de les més reconegudes”. Roig creu que l’èxit de la BCN Design Week va lligat a l’estratègia Europa 2020 i a la política de la “Inovation Union”.

La presidenta de la Cambra de Comerç Hispano-Sueca, Heléne Olsson, s’ha mostrat molt il·lusionada amb la participació de Suècia com a país convidat, perquè “Suècia és un país amb la superfície d’Espanya, però amb la població de Catalunya, i amb una temperatura mitjana de cinc graus. Estem obligats a ser creatius per sobreviure”.