Els Mercats de Barcelona han començat una prova pilot amb la instal·lació d’armariets amb nevera que faciliten la recollida de comandes dels clients. Seran petits armaris refrigerats on els comerciants podran dipositar la comanda de forma còmoda. L’Ajuntament de Barcelona ha començat la prova als mercats del Ninot, Sants, Llibertat, Concepció, Lesseps i Provençals, i també als aparcaments dels mercats de la Boqueria, Sant Antoni, Sagrada Família i Guinardó.

El Mercat de Sants és un dels 10 punts de la prova pilot.

Aquesta iniciativa forma part del Pla de digitalització de mercats i consisteix a instal·lar armariets refrigerats, entre 2 i 8ºC, amb compartiments individuals i interfície digital que permeten dipositar comandes dels comerciants que seran recollides pels clients dels mercats. Que els compartiments es netegin després de cada ús i que siguin refrigerats són aspectes que els usuaris valoren, com és el cas de l’Andrea.

El menjar està en fred i es conserva perfectament.
Andrea Navarro Pau, usuària
Els compartiments es netegen després de cada ús.

Aquests punts de recollida complementaran els serveis d’enviament a domicili, així com el creixent nombre de comandes que gestionen tant comerciants com mercats a través dels canals digitals. La voluntat del govern municipal seria poder disposar d’aquestes instal·lacions a tots els mercats de la xarxa municipal.

Facilitem que la gent pugui contactar amb el seu paradista de confiança, demanar el que vulgui i anar-ho a recollir fins i tot si el mercat està tancat.
Màxim López, gerent IMB


Màxim López, gerent de l’Institut de Mercats de Barcelona, explica que en aquesta primera fase testaran el grau d’ús del servei, tant per als venedors com per als usuaris, i de manera progressiva l’aniran implementant en altres mercats o reforçant amb més mòduls els punts en què el servei sigui més exitós.

Una app servirà per gestionar aquestes neveres

Aquesta iniciativa es gestionarà mitjançant un portal web de reserves on els comerciants o els serveis d’enviament reservaran els armariets ja sigui per al mateix dia o per a dates futures, sempre que n’hi hagi disponibilitat. A més, les instal·lacions tindran un servei d’atenció a usuaris i comerciants que estarà operatiu de dilluns a divendres, de 9 a 21 hores, i dissabtes, de 9 a 15 hores.

La plataforma està configurada amb diferents franges de recollida de comandes. Inicialment, hi haurà una franja de matí (de 10 a 14.30 h) i una de vespre (de 15 a 21 h), de dilluns a dissabte.

Els usuaris hi accedeixen amb el mòbil.

La mateixa app comunicarà automàticament els diferents estats del cicle de vida d’una comanda i el missatge inclourà l’armariet de lliurament, la data, la franja de lliurament i la seva ubicació; els codis de recollida i de dipòsit, i l’estat de la comanda. Totes les comunicacions s’enviaran per correu electrònic i, quan es realitzi el dipòsit d’una comanda, també s’enviarà un SMS al client amb el codi de recollida. De moment, els primers usuaris ho troben molt pràctic.

Vinc amb el telèfon, poso el codi, agafo les meves bosses i me’n vaig cap a casa.
Teresa Leyva, usuària

Marketplace dels mercats, previst per a la primavera

L’Ajuntament de Barcelona té previst posar en marxa a la primavera el Marketplace dels Mercats de la ciutat, una plataforma de venda en línia comuna de les parades d’aquests equipaments. Vol oferir als venedors les eines i els serveis necessaris perquè puguin rebre i gestionar comandes a través de la plataforma.