L'objectiu de l'Agència serà preservar el bon ús de la marca Barcelona i potenciar-ne la internacionalització en clau econòmica. Una tasca que ja fan actualment empreses i diverses institucions de la ciutat. La creació de l'Agència permetrà centrar tots els esforços en un sol organisme publicoprivat. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia i Empresa "La marca Barcelona és una marca col·lectiva, una marca de ciutat i en aquest cas el que fem és promocionar-la, gestionar-la des d'aquesta col·laboració públicoprivada per oferir aquesta marca al nostre teixit econòmic i fer-lo més competitiu". La gestió dependrà d'un Consell d'Administració integrat per l'Ajuntament, Fira de Barcelona, organitzacions empresarials i el Consorci de Turisme. També en formaran part representants de la Cambra de Comerç, la Fundació Barcelona Centre de Disseny i d'Acció, l'oficina de promoció econòmica de la Generalitat. Precisament la presència del govern català ha suposat el vot en contra del grup municipal del Partit Popular. No serà l'únic entrebanc per a l'aprovació final de l'Agència. A finals de 2012, l'Oficina Espanyola de Patents i Marques va deixar sense efecte l'adjudicació de la Marca Barcelona a l'Ajuntament. Des d'aleshores, el consistori manté un litigi als tribunals amb l'administració central.

La gestió dependrà d’un consell d’administració integrat per l’Ajuntament, Fira de Barcelona, organitzacions empresarials i el Consorci de Turisme de Barcelona. També en formaran part representants de la Cambra de Comerç, la Fundació Barcelona Centre de Disseny i d’Acció i l’Oficina de Promoció Econòmica de la Generalitat. Amb els vots favorables de tots els grups a excepció del PP, el consistori ha aprovat inicialment els estatuts del consorci. Perquè tot aquest procés pugui tirar endavant, el govern confia que es resolgui de forma positiva el litigi que des de fa un any mantenen amb l’Oficina Espanyola de Patents i Marques, que li va retirar la potestat per gestionar la marca. El juliol de 2012 Barcelona es va convertir en en la primera ciutat de l’estat amb normativa sobre la marca col·lectiva però poc després li van retirar les competències.

El PP reclama vincular la marca Barcelona a l’espanyola

El Grup Municipal del PP ha votat en contra de l’Agència Marca Barcelona perquè “no entenem que s’incorpori la Generalitat en el Consell d’Administració i en canvi no es compti amb l’Institut Espanyol de Comerç Exterior”, ha dit la regidora Àngels Esteller. La segona tinenta d’alcalde, Sònia Recasens, li ha respost que la voluntat del govern és “fugir de  la politització de les marques i marcar un full de ruta en positiu i no en contra d’altres marques com l’espanyola”. En contraposició amb el que han defensat els populars, la coalició ERC+Dcat+Rcat ha tornat a insistir a “desvincular la marca Barcelona de la marca Espanya perquè la nostra ciutat ven uns valors totalment contraposats, amb una imatge molt pròpia que és la que hem de promoure”, ha dit Joan Laporta.

Ara s’obre un termini d’exposició pública dels estatuts de 30 dies per presentar-hi al·legacions i procedir a l’aprovació definitiva del document.