S’acosta Nadal, i els establiments treuen pit per reivindicar el petit comerç en el moment de més consum de l’any. Els locals del Carmel i Can Baró (Horta-Guinardó) s’han llevat aquest diumenge amb grafits a favor del comerç de proximitat. La persiana del Bar Los Extremeños llueix ara amb un nou eslògan: “Consumeix aquí perquè pugui continuar obrint aquesta persiana”. Una campanya ideada per la productora d’art urbà Rebobinart, l’artista Javirroyo i el districte d’Horta-Guinardó.

Acció reivindicativa nocturna amb efecte sorpresa

En total, 27 locals han cedit voluntàriament 40 persianes per fer una crida a la ciutadania per comprar als barris, apel·lant a la continuïtat dels negocis. Missatges colpidors i que fan reflexionar sobre el paper clau que juguen als barris les botigues de tota la vida. Una iniciativa pensada com si fos una “acció sorpresa” per al veïnat. L’artista Javirroyo ha fet els grafits de matinada com si es tractes d’un acte vandàlic perquè aquest diumenge els passejants ho descobrissin per primer cop.

Visibilitzar i modernitzar els establiments

Les persianes s’han convertit en un espai privilegiat i visible per reivindicar l’art urbà i també el comerç de proximitat. Una fórmula emprada també per donar més visibilitat als establiments tradicionals i modernitzar la seva imatge.

Comparteix a: