S’acosta Nadal, i els establiments treuen pit per reivindicar el petit comerç en el moment de més consum de l’any. Els locals del Carmel i Can Baró (Horta-Guinardó) s’han llevat aquest diumenge amb grafits a favor del comerç de proximitat. La persiana del Bar Los Extremeños llueix ara amb un nou eslògan: “Consumeix aquí perquè pugui continuar obrint aquesta persiana”. Una campanya ideada per la productora d’art urbà Rebobinart, l’artista Javirroyo i el districte d’Horta-Guinardó.
Acció reivindicativa nocturna amb efecte sorpresa
En total, 27 locals han cedit voluntàriament 40 persianes per fer una crida a la ciutadania per comprar als barris, apel·lant a la continuïtat dels negocis. Missatges colpidors i que fan reflexionar sobre el paper clau que juguen als barris les botigues de tota la vida. Una iniciativa pensada com si fos una “acció sorpresa” per al veïnat. L’artista Javirroyo ha fet els grafits de matinada com si es tractes d’un acte vandàlic perquè aquest diumenge els passejants ho descobrissin per primer cop.

Visibilitzar i modernitzar els establiments
Les persianes s’han convertit en un espai privilegiat i visible per reivindicar l’art urbà i també el comerç de proximitat. Una fórmula emprada també per donar més visibilitat als establiments tradicionals i modernitzar la seva imatge.
el més vist
T’has trobat escocells tapats amb formigó a Barcelona? Aquesta n’és l’explicació
Així funcionen els VIP de les discoteques: “Enviem fotos per entrar-hi a canvi de beguda”
Les 8 destinacions espanyoles que pots fer gratis des de Barcelona amb busos estatals a partir d’ara
5 dones es querellen per abusos sexuals contra el policia infiltrat en moviments de Sant Andreu
Una entrada d’aire fred polar continental farà tornar el cru hivern a Barcelona i Catalunya