L’empresa Reino de Juguetes es troba al darrere de les noves iniciatives comercials. A l’octubre va obrir la botiga Carreró de Muggles, dedicada a vendre productes de Harry Potter, que va aconseguir trencar la malastrugança. Per primer cop en anys, es van formar cues i aglomeracions a l’interior de les galeries. Sis mesos més tard, el fenomen es va repetir amb l’obertura d’un local centrat en el món de ‘Joc de trons’. L’ha seguit la recent estrenada botiga de ‘Bola de drac’ i un altre projecte encara en camí: un negoci dedicat al gènere del terror.

L’objectiu de l’aposta és atreure nous públics en l’enèsim intent per revifar l’eix comercial més antic de la ciutat. Ruben Sánchez, fundador de Reino de Juguetes, reconeix que aterrar a les Maldà va ser una decisió que, inicialment, els feia vertigen. Malgrat això, afirma que “en un negoci s’ha d’arriscar i no perdre mai la il·lusió”. Sánchez recalca que l’èxit que fins ara han tingut no és casual. “Has de fer soroll. La botiga s’ha de moure i has d’invertir en publicitat“, afegeix.

Les desavinences entre propietaris enterboleixen el futur de les Maldà

Amb la nova estratègia, les Galeries Maldà han aconseguit llogar gairebé tots els locals de la zona reformada. Betina Aparicio, representant d’una part de la propietat, afirma que busquen comerços especialitzats perquè les grans multinacionals no els puguin fer competència. “Una botiga de roba difícilment pot competir amb cadenes com H&M, Zara o Mango”, explica.

Tot i això, el principal entrebanc que n’atura el creixement continua viu: les desavinences entre propietaris, que ja van impedir que les obres de renovació s’estenguessin a tot el centre comercial. Es tracta d’una fractura que té un resultat ben visible: Aparicio confirma que només estan en marxa una trentena de botigues d’un total de 60.

Les galeries, un popurri de negocis clàssics i singulars 

A les Galeries Maldà hi conviuen negocis molt dispars: des de l’obrador de la xocolateria Fargas o l’emblemàtic cinema Maldà, fins a botigues de records. N’hi ha que ja fa anys que hi són, com la botiga de roba infantil La Agustina, la més veterana. S’hi va instal·lar fa una dècada i continua oberta. En els darrers mesos han notat un repunt de les vendes d’un 10 %. Alejandra Garcia, la propietària, celebra que la nova aposta per comerços temàtics porti compradors. “Es veu més gent per la galeria i això anima“, apunta.