Fira de Barcelona ha acollit durant aquest any 68 salons i congressos als recintes de Montjuïc i de Gran Via, ha organitzat més d’un miler d’activitats derivades dels salons. Els 148 milions d’euros estimats de facturació suposen un augment del 13,8 % respecte al pressupostat i d’un 25,7 % en relació amb 2013.

Josep Lluís Bonet, president de Fira de Barcelona, s’ha mostrat molt satisfet pels resultats aconseguits i ha assegurat que tenen “bones previsions per a 2016, però cal estabilitat perquè es compleixin”. Bonet ha subratllat “els bons resultats” que un any més presenta la institució en un clima encara de certa dificultat econòmica, si bé amb una apreciable tendència a la millora. El nou director general de Fira, Constantí Serrallonga, per la seva banda, ha manifestat el seu objectiu de desenvolupar “una gestió que permeti a la institució continuar impulsant no només la seva activitat sinó també el seu paper dinamitzador sobre el territori”.

L’alcaldessa, Ada Colau, ha posat en valor la tasca que porta a terme la institució des del punt de vista econòmic i en concret la seva contribució al desenvolupament del teixit productiu. “Si en els anys de la crisi”, ha dit, “s’han substituït salons propis per d’altres d’externs, ara estem en condicions d’apostar per projectes que han nascut aquí”.

A més dels esdeveniments internacionals com el Mobile World Congress (MWC), Ibtm world, In Cosmetics o Tissue World, entre d’altres, els resultats d’aquest any se sustenten en el millor comportament d’alguns dels salons com l’Smart City Expo, el Saló de l’Automòbil o el Nàutic. Durant el 2015, a més, la fira ha acollit trobades professionals destacades com els congressos europeus de cataractes i cirurgia refractiva, d’endocrinologia pediàtrica o la Setmana de la Gastroenterologia (UEG Week).

Enguany s’ha seguit desenvolupant l’estratègia internacional i la fira ha coorganitzat els salons de l’Automòbil i Joieria de Qatar i ha guanyat el concurs per gestionar i posar en marxa el nou Centre d’Exposicions i Convencions de Doha, entre altres inciatives.

La fira preveu generar uns ingressos de més de 140 milions d’euros el 2016, any en què s’organitzaran més de 60 salons i congressos. Destaquen les trobades europees de malalties del fetge i de reumatologia així com nous salons com l’iWater, sobre el cicle integral de l’aigua o el Motoh!, que se centrarà en el món de la motocicleta.