MERCÈ HOMS, regidora de Ciutat Vella: "qui vulgui es pot sumar a la venda d'aquest producte per donar notorietat a la nova marca que llença Barcelona. També tenim la reserva pressupostària per tirar endavant la reforma de les parades. Jo estic esperançada que quan les parades vegin que això rutlla i que té un interés i que dignifica encara més el seu espai jo penso que s'aniran apuntant. Si no s'avenien al que diu l'ordenança s'haurien de sancionar. I això va passar amb bastantes parades i efectivament la sanció fa el seu curs. S'han presentat alguns recursos, algunes s'han cobrat i altres estan pendents de cobrar"

El llançament de la marca Rambla de les Flors s’ha fet posant a la venda mocadors, bosses, clauers i també postals, entre altres productes. Tot i que la intenció de l’Ajuntament era que es poguessin adquirir a les 20 parades de flors de la Rambla, la realitat és que només una botiga ven aquests articles de marxandatge.

La polèmica va començar fa uns mesos quan l’Ajuntament va decidir aplicar als floristes el Pla d’inspecció de la Rambla, amb què es busca controlar què es ven a les parades. La normativa actual només els permet vendre flors i plantes, i és aquí on sorgeix el conflicte. Pels comerciants, la venda de “souvenirs” com ara imants de nevera i pins suposava una font d’ingressos important. Per això, la decisió del districte de Ciutat Vella els va caure com una galleda d’aigua freda i van començar a mobilitzar-se. A més si els comerciants no complien la llei se’ls podia sancionar. De fet, la regidora Mercè Homs ha confirmat en l’entrevista de ‘BTV notícies matí’ que s’estan tramitant diverses multes als comerciants que no van acatar la norma. L’Ajuntament, però, els va oferir una alternativa: vendre una nova línia d’articles exclusius amb la marca Rambla de les Flors de Barcelona. Els productes costen entre dos i 18 euros, i per ara no han tingut l’acollida que s’esperava.