Barcelona era un dels objectius de l’estratègia d’expansió d’Uniqlo des de feia mesos. Finalment, la marca japonesa s’instal·larà al número 9 de la plaça de Catalunya, en el local que ocupa la Fundació Caja Madrid però que està tancat. El grup Fast Retailing també obrirà enguany una nova botiga al continent europeu, a Berlín. Precisament, fa unes setmanes es va saber que l’estatunidenca Urban Outfitters també instal·larà a la plaça de Catalunya la primera botiga de la marca a l’estat espanyol.

Trepitjant els talons d’Inditex

L’arribada de la marca japonesa suposa l’entrada en joc del grup Fast Retailing, que engloba Uniqlo, Gu, Theory, Comptoir des Cotonniers, Princesse, Tam-Tam, PLST i J Brand, en el terreny de la primera multinacional tèxtil, Inditex. De fet, el fundador i president d’Uniqlo, Tadashi Yanai, no s’amaga de voler arrabassar a Amancio Ortega el primer lloc del podi del sector. Això sí, primer caldrà superar H&M i Gap.