Van proliferar molt fa 10 anys, en un moment de bonança econòmica i amb l'arribada d'immigrants, però ara cada cop se'ls fa més difícil subsistir. MUHAMMAD REHAN "Poca gente viene aquí para llamar. Hay mucha crisis en los locutorios." Asseguren que cada vegada menys barcelonins utiltizen els serveis de telefonia i Internet que ofereixen. Els salven els comptes alguns turistes com aquestes visitants de Sud-àfrica o bé la venda d'altres productes i serveis, com l'enviament de diners o les fotocòpies. MOHAMMAD NAWAZ "Viene la persona al locutorio para sacar y imprimir, para sacar viajes, es que con móvil no pueden sacar algo." Les causes de la davalla d'ingressos dels locutoris són triples: OSAMA ALKHATIB, secretari del Gremi de Locutoris de Catalunya "Les noves tecnologies, la crisi i menys immigració que és la nostra principal client als locutoris" Tot això ha fet que aquest sigui un sector que va a la baixa. Segons el Gremi de Locutoris l'any passat hi havia uns 450 negocis d'aquest tipus a la ciutat. Ara n'hi ha un centenar menys, uns 350. Es queixen que la normativa és massa estricta amb els locutoris, que en principi no poden vendre begudes. La majoria, però, ho fan i s'exposen a multes que, segons el gremi, en alguns casos no poden assumir i obliguen a tancar els locals.
Fa una dècada eren un dels negocis que més proliferaven a la ciutat, sobretot en els barris que rebien més immigrants. Però des de l’inici de la crisi econòmica aquesta tendència s’ha invertit i, segons el Gremi de Locutoris de Catalunya, cada cop més locutoris abaixen la persiana. De fet, el secretari del Gremi, Osama Alkhatib, és contundent: “cada setmana veiem com tanca algun locutori a Barcelona, a qualsevol districte”. L’entitat assegura que ara hi ha 350 locutoris a la ciutat, un centenar menys que fa un any.
Atribueixen part de la situació precària que viuen a les noves tecnologies, que permeten comunicacions gratuïtes a través de plataformes com WhatsApp o Skype. Els propietaris dels locutoris també diuen que han notat el descens de la immigració, que és el client principal d’aquests negocis. Subratllen que els salven els comptes alguns turistes i la venda d’altres productes i serveis, com l’enviament de diners o les fotocòpies.
Des del Gremi de Locutoris es queixen que l’Administració és massa estricta amb la normativa que afecta aquest sector. No els deixen, per exemple, vendre refrescos, tot i que en molts casos n’acaben oferint. Els qui ho fan s’exposen a multes que, segons el Gremi, no poden assumir tots els negocis i poden ser l’estocada final per a uns locals als quals els costa subsistir.