El sector automobilístic suposa un 10 del PIB a l’Estat espanyol, el segon país productor de vehicles de tot Europa. Els organitzadors del Saló de l’Automòbil volen consolidar Espanya i Catalunya com a zones productores de vehicles, per això faran balanç de la situació que travessa el sector i miraran de trobar solucions en una reunió amb el president del Govern, Mariano Rajoy, que se celebrarà el 10 de maig, coincidint amb la fira. Rajoy analitzarà amb els representants de la indústria les possibilitats que aquesta té de recuperar clients, ja que la crisi ha implicat una caiguda de la demanda considerable per la qual l’executiu ha engegat diversos plans d’ajuda per a l’adquisició de vehicles. El president del saló, Enric Lacalle, ha celebrat el “compromís” del president espanyol i ha assenyalat que s’intentaran aconseguir més inversions per a la indústria, que, en l’últim any, ha aconseguit desemborsaments per valor de 3.000 milions d’euros.

Durant els 10 dies que dura la fira, del 9 al 19 de maig, exposaran els seus vehicles 22 marques (14 de les quals són espanyoles) i es presentaran 32 primícies, sis de les quals seran a escala mundial i europea, i la resta, d’àmbit estatal. Entre les novetats més destacades hi haurà el Renault Twizy, l’Sport F1 i el Volkswagen e-Up!. Audi presentarà el model A2 Sedan; Mercedes, el GLA; Nissan, el Juke; i Range Rover, l’Sport, entre d’altres. El Saló de l’Automòbil convertirà Barcelona en la capital del motor durant la setmana en què se celebrarà, ja que aquest any coincideix amb el Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1 i els X Games.

ANFAC aposta per un únic saló biennal a Barcelona

Mario Armero, el vicepresident de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils (ANFAC), ha apostat aquest dijous per fer una única fira biennal a Barcelona i suprimir la de Madrid. Armero ha justificat el suggeriment afirmant que la crisi de l’automoció obliga a redimensionar els salons, i ha dit que “ara mateix a Espanya no hi caben dos salons”. El president de l’ANFAC, a més, ha argumentat que la participació en aquest tipus d’esdeveniments requereix una inversió elevada per part de les marques, d’uns 700 euros per metre quadrat, i que no totes la poden assumir.