És el Black Friday. L’any passat era una tendència incipient, i aquest, asseguren els experts, és el de la consolidació. Auguren, de fet, un increment notable de vendes en aquesta edició. Una jornada de rebaixes que va començar específicament amb vendes en línia però que també és visible ja en les botigues a peu de carrer, que ofereixen grans descomptes durant l’últim divendres de novembre. Des del Departament de Comerç de la Generalitat apunten que és “una proposta excel·lent” per mobilitzar i dinamitzar el consum en un moment en què comença a reactivar-se.

Impulsat pel gegant Amazon, allò que va començar sent tot un seguit d’ofertes per Internet sobretot en l’àmbit tecnològic ha acabat derivant en descomptes en tots els sectors. Al Black Friday a més s’ha de sumar el Cyber Monday (dilluns, 30, ofertes exclusives a Internet), coincidència que s’acaba traduint en descomptes al llarg de tot un cap de setmana (cal recordar que diumenge també és jornada de botigues obertes). Noves tendències, doncs, que sembla que arriben per quedar-se i que ja estan canviant els hàbits dels consumidors.