Fa set mesos que van començar les obres de perforació del túnel de les Glòries per soterrar sis carrils de trànsit. La primera fase d'aquest projecte, de mig quilòmetre de llargada, ha d'estar enllestida el 2017. Comprèn el tram entre el carrer de Los Castillejos i el de Badajoz. El govern, però, ha posat ara en qüestió l'obra de la segona part del túnel, que l'allarga fins a la rambla del Poblenou i que s'ha d'acabar el 2019. Vol estudiar si cal prioritzar invertir en els equipaments previstos a la zona. Creu que es podria posposar el segon tram del túnel impulsant mesures per a la reducció del trànsit en aquest indret. JANET SANZ, tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat "Si amb tot això millorem qualitat de la mobilitat immediata dels veïns de l'entorn que reclamen el segon tram del túnel, seria una obra que es podria preveu per més endavant per prioritzar-ne altres."Inversió per tot no tindrem en aquest mandat. Si prioritzem equipaments i pisos Això sí, aturar el tram del túnel queda supeditat a la negociació amb els veïns. El projecte del túnel té un pressupost de 170 milions d'euros, que el govern d'Ada Colau ha heretat del mandat anterior, i amb el qual ja ha manifestat en alguna ocasió que no s'ha trobat còmode. Asseguren des del govern, però, que comparteixen el Compromís per Glòries, el pacte que l'Ajuntament i els veïns van signar per la remodelació de la plaça i dels entorns.

L’Ajuntament es planteja no fer el segon tram del túnel de Glòries, una de les obres amb més pressupost del mandat. La tinenta d’Urbanisme, Janet Sanz, ha explicat que abans de tirar-la endavant el govern municipal vol valorar si aquests diners són més necessaris per fer els equipaments projectats a la zona.

Tot i que la previsió era fer-lo en els propers quatre anys, el consistori proposa posposar el projecte per acabar el soterrament dels sis carrils de trànsit a la Gran Via. Argumenta la decisió per falta pressupost i perquè en els anys que vénen es volen prioritzar, paral·lelament, mesures per disminuir el trànsit.

Janet Sanz ha afirmat que si “millorem la qualitat de la mobilitat immediata dels veïns de l’entorn” el segon tram “seria una obra que es podria fer més endavant”. La responsable municipal d’Urbanisme ha afirmat que no hi ha inversió per a tot i ha remarcat que es prioritzaran abans pisos i equipaments.

Aquests són els arguments municipals, però des de l’Ajuntament són conscients que per tirar enrere aquesta obra hauran de negociar abans amb els veïns.

Segons els terminis establerts, el segon túnel de Glòries s’hauria d’iniciar en un termini de dos anys, en finalitzar la primera fase del pla, ja en marxa. El segon pas subterrani, que té un pressupost de 170 milions d’euros, arribaria fins a la rambla del Poblenou i estaria llest el 2019.