Ara que el 080 plega veles, cal fer balanç de la passarel·la, que va néixer amb l'esperit de potenciar els joves creadors i que, amb l'aparició de les grans firmes, com Mango o Desigual, intenta ser un pol aglutinador de tot el sector de la moda catalana. Un objectiu molt ambiciós que ha de fer equilibris per acontentar a tothom, els grans i els més petits. I agafant aquest esperit del 080, el dels joves dissenyadors que tracten cara a cara amb els clients, trobem les "pop-up stores" o botigues efímeres. Tots ells han hagut de pagar 300 euros per ser-hi i diuen que aquesta ha estat una edició especialment freda. MAITE HERNANDEZ, 'Ifeelnut' AINA POSA, Icónic Barcelona Polèmiques a banda, queda clar que el sector tèxtil esta tocat per la crisi i, com a tot arreu, les exportacions als mercats estrangers són, ara per ara, la taula de salvació per a la gran majoria dels dissenyadors catalans, i la marca Barcelona ha estat, per a tots ells, una bona carta de presentació.