El comitè de la planta Nissan de la Zona Franca ha de respondre aquest divendres si accepta fabricar un nou turisme. El principal escull per arribar a un acord amb l’empresa nipona era la reducció en l’escala salarial dels nous contractats. En l’inici de les negociacions Nissan plantejava que els nous treballadors cobressin 19.900 euros anuals i augmentar la xifra progressivament fins als 29.000 euros els propers set anys. Els sindicats es van negar rotundament a aquesta escala salarial més baixa per realitzar la mateixa feina que els treballadors en plantilla i sembla que la pressió dels empleats ha fet efecte.

Segons ha explicat l’empresa a BTV Notícies, després de les reunions que s’han mantingut aquest divendres al matí, Nissan ha cedit en aquest punt que bloquejava l’acord i ha augmentat el salari final dels nous contractes fins als 29.900 euros per als empleats de nova contractació. Això fa que, segons fonts de la multinacional a Barcelona, l’acord estigui més a prop. Afirmen que això faria possible millorar la productivitat de la planta de Barcelona i aspirar a la fabricació d’un turisme que permetria assegurar els llocs de treball actuals, crear 4.000 llocs de treball més (1.000 de directes a Nissan i 3.000, al sector) i assegurar na inversió de 130 milions d’euros.

La jornada d’avui és decisiva i tot indica que els sindicats acceptaran la proposta de l’empresa, que ha fet una concessió en el punt més conflictiu de la negociació. Però si això no és així i el nou turisme no es queda a Barcelona, el vicepresident sènior d’Operacions Industrials de Nissan a Europa, John Martin, posa en dubte el futur de la fàbrica de la Zona Franca.