Tot i disposar d’un diumenge de comerços amb portes obertes, l’inici de les rebaixes no ha estat gaire prometedor. Malgrat tot, els dies forts de vendes van ser divendres i dissabte, amb la majoria dels centres comercials de la ciutat de Barcelona plens a vessar. El públic, això sí, ha estat majoritàriament familiar, ja que molts pares esperen les rebaixes per comprar roba per als nens després de la tornada de les vacances de Nadal.

Tal com acostuma a passar, en aquesta primera setmana es realitzen més del 20 % de les vendes totals de les rebaixes. Tot i això, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, és optimista. Des del sector s’espera que sigui la millor campanya des de l’inici de la crisi. El comerç espera facturar a tot Catalunya al voltant de 850 milions d’euros i que les vendes s’animin al voltant d’un 3 % més. Segons la Confederació de Comerç, els catalans es gastaran en aquestes rebaixes entre 90 i 100 euros per persona. El que sembla que sí que pot augmentar, tal com ja va succeir en la campanya de Nadal, és la contractació. Segons els comerciants, entre auxiliars, personal de logística i magatzem es podria contractar un 3 % més que la campanya de l’any vinent.

Un dels factors que poden animar definitivament les vendes és el meteorològic. L’arribada del fred fa que els consumidors, per necessitat, s’animin a renovar les peces d’abric i tot plegat pot donar lloc a un augment de les vendes especialment a les botigues de roba.