“Els clients són més exigents, volem les coses ja”, ha explicat a Barcelona FM Gemma Sorigué, SEO del supermercat en línia Deliberry. Davant d’aquesta situació, les empreses de comerç electrònic no només volen diferenciar-se pels preus sinó que aposten també per la immediatesa en el lliurament dels productes. Fins ara calia esperar diversos dies per rebre una compra en línia i el lliurament ajornat es compensava per una oferta en comprar per Internet. No obstant això, la tecnologia i l’efecte “mobile” permeten ara disposar d’un producte al cap de poques hores.

Segons els experts i representants del sector reunits aquest dimarts a ESADE, aquesta tendència  ha canviat profundament les motivacions del consumidor i hem passat d’un consum racional amb oferta a un consum en què l’avantatge ja no és només el preu. Segons explica Gemma Sorigué, “ara els clients volen també els productes al més aviat possible, amb un preu raonable i amb un servei de qualitat”.

A part de la immediatesa, el sector també destaca el gran augment de la venda a través dels telèfons intel·ligents. Segons Sorigué, aquest “serà un canal més de vendes i tota gran marca ha de ser-hi”. Pel que fa a les petites i mitjanes empreses, les tendències mostren que moltes opten per afegir els seus productes als grans “marketplaces” com Amazon en lloc de fer una gran inversió en la venda “online”.