De març a setembre de 2015, CaixaBank va cobrar una comissió de dos euros als usuaris que no eren clients de l’entitat. Es tracta d’una comissió que, segons l’ADICAE, no estava permesa, perquè l’entitat que entrega els diners ja en cobra i la llei no permet que es cobrin dues comissions pel mateix fet.

Des de l’Associació de Consumidors calculen que els diners que hauria de tornar CaixaBank serien uns 16 milions d’euros i asseguren que “no podem permetre que quedi impune”. Segons el vicepresident d’ADICAE, Jordi Tarruella, La Caixa té totes les dades dels clients a qui ha cobrat la comissió i, per tant, hauria de poder tornar-la.

Arran de la demanda d’ADICAE el govern espanyol va legislar per prohibir aquest tipus de comissions. El que permet ara la llei és que els bancs es cobrin comissions entre ells quan un client utilitza un caixer d’una altra entitat. Tot i així, amb l’arribada del nou any s’ha vist com els grans bancs han pujat de manera generalitzada la comissió als seus clients. Segons l’associació es tracta d’un augment acordat pels bancs per compensar els dos euros que ja no poden cobrar.