Alimentaria Foodtech

Després de cinc anys d’absència des de la darrera edició ha començat al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona el saló Alimentaria FoodTech. La previsió de l’organització és reunir més de 20.000 visitants interessats per les propostes de les 360 empreses participants. Són companyies relacionades amb el processament d’aliments i begudes, la maquinària, l’embalatge i del sector logístic. Mèxic n’és el país convidat.

Novetats destacades

Una de les propostes que es donaran a conèixer al saló és la primera línia d’ingredients funcionals del món a base d’insectes que ofereix solucions per a sectors com el carni, la nutrició esportiva o la fleca. És la línia AdalbaPro, de l’empresa francesa Ynsect. La proposta és finalista dels Premis FoodTech Innova. Una altra de les novetats és Cabosse Naturals, de l’empresa Trades, una gamma d’ingredients certificats elaborats a partir de la fruita del cacau, aprofitant-ne no només les llavors, sinó també la polpa.

El saló també presentarà novetats relacionades amb la intel·ligència artificial: Copilot, de l’empresa emergent Trazable, és una eina especialitzada en el sector agroalimentari que ajuda els professionals a resoldre dubtes, redactar protocols o consultar normatives.

La companyia danesa Lyras presenta la tecnologia Raslysation, que fa servir llum ultraviolada per eliminar microbis en productes líquids. I en el capítol de la robòtica la firma barcelonina PIAB exhibirà, entre d’altres, unes ventoses especials per manipular ous, fruits i verdures. La gironina Jarvis mostrarà un robot que talla més ràpid les potes de porc i la multinacional japonesa Fanuc presenta robots que poden fer tasques d’inspecció, càrrega i descàrrega de màquines, embalatge i soldadura, entre d’altres.

Ventoses especials per manipular aliments

La tecnologia alimentària, un sector a l’alça

El sector de la tecnologia, l’equipament i els ingredients per a la indústria alimentària a Espanya va obtenir el 2022 una facturació global de 3.173 M €, un 23,5 % més que el 2021. De fet, 7 de cada 10 empreses preveu augmentar les vendes a l’exterior. França, els Estats Units i Portugal són les principals destinacions de les exportacions espanyoles.