“Les idees són com peixos. Si vols pescar un gran peix daurat, t’has d’endinsar en aigües més profundes”. Amb aquesta cita del llibre ‘Atrapa el pez dorado. Meditación, conciencia y creatividad‘, del cineasta David Lynch, comença aquest nou episodi de Disruptia’ amb Franc Ponti, professor de neurocreativitat i innovació d’Eada. Necessitem pau mental, per ser creatius? Segons la neurociència, l’activitat conscient és insignificant, i per això “la meditació, el mindfullness, el ioga o caminar són activitats que poden ajudar-nos a calmar la ment per poder accedir a idees i conceptes més profunds”. Cada vegada és més habitual trobar persones que mediten de forma quotidiana i molts personatges famosos com el fundador d’Apple, Steve Jobs; el CEO de Linkedin, Jeff Weiner; els directors de cinema Martin Scorsese i David Lynch; els esportistes Rafa Nadal i Pau Gasol; els músics Paul McCartney, Lady Gaga, Madonna i l’actor Jim Carrey.

La meditació calma la ment i ens permet accedir a idees i conceptes més profunds
Franc Ponti, professor de neurocreativitat i innovació d’Eada

Hi ha  empreses que abans de cada reunió important fan cinc minuts de meditació. “No hem de pensar que la meditació és estar assegut en la postura de lotus i arribar al nirvana”, explica Estrella Fernández, neuropsicòloga, instructora de mindfulness i professora associada d’Eada. “Mindfulness” significa “estar present”. Quan meditem ens entrenem treballant la gestió de l’atenció, de la intenció i de l’actitud: ser amables amb nosaltres mateixos, tenir paciència, tenir “ment de principiant”.

L’estrès és l’antítesi de la creativitat
Estrella Fernández, neuropsicòloga i instructora de mindfulness

La gestió de l’atenció millora el rendiment perquè ens entrena per estar més focalitzats a la feina i, per tant, millora la presa de decisions, contribueix a la regulació emocional, la gestió de l’estrès i la resiliència. La meditació és una manera d’entrenar la nostra ment per aconseguir-ho.

Escolta el pòdcast aquí:

Comparteix a: