Un per un, cal provar tots els instruments que intervindran en l'espectacle de Cap d'Any. Una vuitantena d'operaris treballen des de fa dies per enllestir la instal·lació i avui a la tarda ja han començat els assajos de so. Cal tenir una cura especial perquè l'espectacle inclou actuacions en directe. JAUME BERNADET, director artístic "Hi ha la màgia de tocar en directe i el compromís de sonoritzar un espai que no és senzill, en això estem treballant. Normalment quan es fa un gran esdeveniment en estadis és música enllaunada i els músics i els cantants fan veure que canten. Aquí no." Un dels punts clau de la nit serà quan faltin cinc minuts per a les 12. Serà llavors quan s'interpretarà una peça de Manel Camp creada especialment per a l'ocasió. MANEL CAMP, pianista i compositor "És una composició que ens han encarregat. Em van demanar de fer una música, una mena d'himne de Barcelona en la qual es projectés aquesta ciutat nostra acollidora, on hi ha moltes parles comunes, on hi ha quantitat d'experiències i de vivències i d'ètnies i cultures diverses. ADRIÀ CALVO / ANAIS RUIZ Per a la preparació d'aquest espectacle no hi ha res que es deixi a l'atzar. Per exemple, les torres d'altaveus que omplen l'Avinguda Reina Maria Cristina tenen, les unes amb les altres, un petit retard. L'objectiu és que la imatge de les pantalles estigui sempre sincronitzada amb el so que rep el públic. En total, 120.000 watts de potència de so que serviran per donar la benvinguda al 2016 a tot volum.

Per a la preparació d’aquest espectacle no hi ha res que es deixi a l’atzar. Per exemple, les torres d’altaveus que omplen l’avinguda de la Reina Maria Cristina tenen, les unes amb les altres, un petit retard. L’objectiu és que la imatge de les pantalles estigui sempre sincronitzada amb el so que rep el públic. En total, 120.000 watts de potència de so que serviran per donar la benvinguda al 2016 a tot volum.

Jaume Bernadet, director artístic, assegura que l’espectacle té una complexitat afegida perquè s’ha apostat per la música en directe, tot i que molt sovint en aquest tipus de cerimònies s’utilitzen les gravacions. “Hi ha la màgia de tocar en directe i el compromís de sonoritzar un espai que no és senzill. Normalment quan es fa un gran esdeveniment en estadis és música enllaunada i els músics i els cantants fan veure que canten. I aquí, no”, explica Bernadet.

Un dels punts clau de la nit serà quan faltin cinc minuts per a les 24 hores. Serà llavors quan la soprano Begoña Alberti i el Cor Infantil del Palau de la Música interpretaran una peça de Manel Camp creada especialment per a l’ocasió. Segons el compositor, serà “una mena d’himne de Barcelona” que reflectirà els valors de la ciutat: “Volem que es projecti aquesta ciutat nostra acollidora, on hi ha parles comunes, quantitat d’experiències i de vivències, ètnies i cultures diverses”.