Cada dia a les set de la tarda hi ha projeccions de documentals sobre aspectes ocults del flamenc. Tenen lloc al 'hall' de forma gratuïta abans del cicle 'Tócame las palmas', en el marc del qual s'hi poden veure a les vuit del vespre artistes que no es conformen amb pautes establertes. Juan Carlos Lérida, comissari de la mostra, ballava ahir amb Fernando Romero sobre un coixí sonor inusual: trompeta, efectes electrònics i viola de roda electroacústica. JUAN CARLOS LÉRIDA, bailaor "Lo que hacemos no destruye el flamenco tradicional...lo amplía. Yo creo que las estéticas son las que están cambiando y el concepto interno sigue vibrando hacia el flamenco porque es algo muy fuerta rítmicamente." 'Tócame las palmas' proposa una sorpresa diferent cada dia en aquest escenari del Hall fet a mida pels més inquiets. I al Pati de les Dones, com cada any, les actuacions centrals, sempre dobles: una de cante i una de baile. Enguany un veterà cantaor, inèdit fins ara al Festival: El Lebrijano. Abans, però, debut a un petit escenari lateral de Paula Domínguez i el seu grup. S'han seleccionat vuit artistes a qui es dona l'alternativa en actuacions molt breus, com entremesos, per omplir els temps morts. El Festival en diu encertadament 'Tapeos'. I finalment sortia a l'escenari El Lebrijano, exponent, amb José Menese i Enrique Morente, de la generació més anciana de cantaores...Feia vint anys que no cantava en terres catalanes.