Els escenaris de crisi o postcrisi en diversos moments de la història són un dels eixos de reflexió. Així, el programa inclou obres com ‘Frankenstein’, de Mary Shelley, escrita des del vertigen que provocaven els avenços de la ciència; ‘Desig sota els oms’, que el nord-americà Eugene O’Neill va pensar poc abans del crac del 29, o ‘Islàndia’, que la Lluïsa Cunillé va signar a l’inici de la crisi del 2008.

Amb assistència dels equips artístics de la temporada, s’ha celebrat a la Sala Gran del TNC un acte per donar la benvinguda a un nou exercici. Xavier Albertí ha resumit els grans trets que vertebren la seva cinquena temporada com a director artístic del teatre.

Una temporada amb especial èmfasi en la creació contemporània catalana, amb obres de Lluïsa Cunillé (‘Islàndia’ i una adaptació operística de l’ aplaudida ‘Après moi le déluge’ dels seus inicis); Gabriel Calderón (‘Que rebentin els actors’); Victoria Szpunberg (‘La consagració de la primavera’) ; Josep maria Miró (‘Temps salvatge’), o Nao Albet i Marcel Borràs (‘Falestuff’).

Al costat del més contemporani, l’obligada mirada cap al passat. El TNC recupera una obra oblidada d’Àngel Guimerà, ‘Sol solet’, i es representaran també peces de Lope de Vega (‘El perro del hortelano’) i Oscar Wilde (‘La importància de ser Frank’).