The Campbell Brothers, reputats hereus de la tradició del Sacred Steel gòspel, han actuat a la sala BARTS en un dels darrers concerts del Festival de Jazz de Barcelona. El conjunt de Nova York ha estat precedit pels teloners, el Little Gospel Choir barceloní amb Clarence Bekker.

El Sacred Steel gòspel va començar als anys 30 del segle passat quan Willie Eason va introduir la “steel guitar” en els oficis religiosos substituint l’orgue. Amb l’instrument, va començar a imitar les veus dels oficis religiosos. “La gent en va començar a dir la guitarra parlant”, comenta Chuck Campbell, un especialista de l’instrument.

The Campbell Brothers recreen John Coltrane

Derrick Campbell, un altre especialista de la “steel”, ha deixat el personal bocabadat amb el solo d”A change is gonna come’, tema de Sam Cooke. El músic ha modulat el so de l’instrument com si realment hi hagués algú cantant.

Però un dels atractius del concert era escoltar la personal aproximació que The Campbell Brothers va fer fa cinc anys d'”A love supreme”. Un encàrrec del Lincoln Center amb motiu del cinquantè aniversari del mític disc de John Coltrane. “Als fans de Coltrane no els sol agradar que es toqui el seu temari. Però això nostre va ser molt ben rebut”, afirma Chuck Campbell.

La formació que ha tocat a la BARTS estava integrada per Chuck Campbell, “pedal steel guitar”; Phillip Campbell, guitarra elèctrica; Darick Campbell, “lap steel”; Levi Bennett, bateria; Daric Benett, baix, i Denise Brown, cantant.

Com que s’havien venut molt poques entrades, fa unes setmanes el Festival de Jazz va incloure com a teloners el nombrós Little Gospel Choir amb el cantant Clarence Bekker, assegurant-se així que posteriorment no es veiés la sala buida. Tota una sort per als cantaires barcelonins, que han pogut veure, de franc, un concert de The Campbell Brothers.