El Foyer del Liceu s’ha omplert de gom a gom amb la tercera i darrera cita de l’Off Liceu – Diàlegs musicals. Una finestra oberta a la creació lírica contemporània que es presenta en un format proper, amb possibilitat de diàleg entre compositors i públic. Han estrenat obra tres compositors: Marc Timón, Agustí Charles i Bernat Vivancos. Ha encetat la vetllada (conduïda pel periodista i col·laborador de betevé Albert Galceran) l’òpera de cambra ‘Apologia i escarni de l’estupidesa humana’, de Marc Timón. Una òpera surrealista i hilarant que han cantat Elena Tarrats i Toni Viñals i amb el mateix Timón al piano. La partitura és tan eclèctica com confessa ser-ho l’autor i s’hi poden trobar influències de John Williams o Albert Guinovart, mestre de Timón. El compositor té escrit un guió cinematogràfic a partir de la mateixa esbojarrada història.

Un Off Liceu, divers

Format i registre totalment diferents els de l’obra que ha presentat Agustí Charles. ‘Primary colours reloaded’ és una composició no escènica per a percussió i dues veus, Anaïs Oliveras i Marta Valero. Música i lletra dialoguen amb l’obra pictòrica de Malévitx, teòric del suprematisme. Ha tancat la vetllada ‘Nigra es, pulcra sum’, de Bernat Vivancos. En aquest cas es tracta d’una obra propera a un oratori, escrita només per a veus. L’han interpretada les sopranos Mireia Dolç i Marta García, la mezzo Marta Valero, el tenor Carles Prat, el baríton Víctor Vilca i el baix Germán de la Riva. El programa, com el cicle, ha estat un exemple de la gran diversitat de la composició lírica contemporània.