El francès Jean-Michel Jarre ja havia estat a Barcelona fa uns mesos per anunciar a tot drap que escollia el Sónar per iniciar gira mundial del seu nou espectacle musical i hipertecnològic. Per alguns, motiu suficient per viatjar a Barcelona. "Nosotros, la verdad, venimos exclusivamente por él, por Jean-Michel Jarre" Curiosament l'espectacle del creador d'un èxit seminal de l'electrònica, el famós 'Oxygène', és el de presentació d'un disc molt crític amb alguns dels usos que es fan actualment de les noves tecnologies. En tot cas, ahir va demostrar un cop més que és un alquimista de la tecnologia punta audiovisual VICTOR GIRALT JONAMA : "I un altre artista que presenta disc és Anohni, el nou nom artístic d'Anthony Hegarty." El canvi de nom justifica un gir estilístic: del pop de càmera a l'electrònica, i de les lletres intimistes a les que mosseguen. Anohni carrega en el nou disc, 'Hopelessness', contra l'escalfament global del planeta o els atacs militars amb drons. L'artista transgènere va cantar camuflada en una túnica, posant la seva veu angelical a les imatges de diverses dones recitant, moltes de les quals de color. Qui sap si a mode de denúncia sobre l' escassa veu que ha tingut i encara té la dona en aquest món desesperançat al qual dedica el disc. El Sónar ha destacat la coincidència, en aquesta edició, de diversos discursos de protesta. Clar que per a molts el festival serà sempre, sobretot, festa.

El francès Jean-Michel Jarre ha estat el gran triomfador de la segona nit del Sónar, és on hi ha presentat mundialment el seu nou espectacle, una crítica alguns dels usos que es fan actualment de les noves tecnologies. El creador d”Oxygène’ va tornar a demostrar que és un alquimista de la tecnologia punta audiovisual.

Més radical en el fons i la forma ha estat la proposta d’Anohni, l’artista transgènere abans conegut com Antony Hagerty o líder d’Antony & The Johnsons. El canvi de nom justifica un gir estilístic: del pop de càmera a l’electrònica, i de les lletres intimistes a les que mosseguen. Anohni carrega en el nou disc, ‘Hopelessness’, contra l’escalfament global del planeta o els atacs militars amb drons.

I és que precisament el Sónar ha destacat, en aquesta edició, per diversos discursos de protesta. Ahir mateix, El Niño de Elche va estrenar amb gran ovació l’espectacle ‘En el nom de’ clamant amb el seu “flamenc electrònic” pel tancament dels centres d’internament d’estrangers (CIEs) o els drets del col·lectiu LGTBI. Malgrat tot, per a molts, el festival Sónar serà sempre, sobretot, festa.