Hope Kingsley, conservadora d’Educació i Col·leccions del Wilson Centre for Photography, ha explicat en una roda de premsa aquest dijous que l’objectiu és que el públic pugui veure la influència de la pintura en la fotografia, així com el fet que els primers fotògrafs van assumir com a propis temes tradicionals de la pintura, del paisatge al retrat fins que la seva disciplina no va esdevenir del tot autònoma. La mostra també constata que els fotògrafs contemporanis han reinterpretat els continguts de les imatges dels seus predecessors, tant en el més visible com en el que hi subjau.

En total s’exhibeixen 130 obres en aquesta exposició, que es podrà visitar fins al 19 de maig i que després viatjarà a Madrid. La intenció de Kingsley és que els visitants es moguin per les sales i puguin comparar llenços i instantànies, com ja va passar a Londres, on la mostra es va poder veure la tardor passada.

Les obres que s’exposen procedeixen de més de quaranta museus i col·leccionistes d’arreu del món, entre els quals hi destaquen el Museu del Louvre, l’Ingres, el Museu Nacional del Prado, el d’Orsai, la Biblioteca Nacional, el MNAC, la National Gallery of Canada, la Tate de Londres, el Victoria and Albert Museum o el Wilson Centre for Photography.