La Sala Mercat, en referència al Mercat de Sant Antoni, s’inspira en la Sala BCN, al Castell de Montjuïc, i vol ser un espai de cultura a l’aire lliure autogestionat. L’objectiu és dinamitzar l’activitat al barri, sobretot després de la parada ocasionada per la covid-19. Al darrere del projecte hi ha moltes entitats del barri.
Un cicle promogut per les entitats
Les entitats de Sant Antoni s’han organitzat per dinamitzar el barri i potenciar la cultura. A l’entorn del mercat ja s’hi havien fet actuacions abans de remodelar-lo i també un cop inaugurat. Ara hi ha molta activitat espontània, com joves que hi van a ballar, i volen que sigui més estable. Hi destaca la participació de Sant Antoni Comerç, l’ONG De veí a veí, i la gestió del projecte des de Calàbria 66.
La Sala Mercat, un punt de partida
L’espai, a la placeta de Tamarit, l’han batejat amb el nom de Sala Mercat i tindrà un aforament de 150 persones. El tret de sortida el donaran el divendres 10 de juliol Víctor Oller i Jaume Guerra amb un espectacle de jazz. Si tot surt bé, podria ser la primera d’una sèrie d’activitats gestionades per les entitats en diferents punts a l’aire lliure.
El mercat, l’epicentre del barri
També és una manera de situar el Mercat de Sant Antoni com al centre neuràlgic que és per al barri. Per això es proposen recuperar els quatre patis que es creen en superfície al voltant de l’equipament i reivindicar l’ús de l’espai veïnal que hi tenen a baix, i que fa temps que reclamen a l’Ajuntament que l’enllesteixi.