Potser per no enyorar-se, Oriol Broggi s'ha emportat al Romea la sorra de la Biblioteca Nacional on tantes vegades ha estrenat. És momentani, fa uns dies es va saber que ha signat un conveni amb el Departament de Cultura per tal que la nau gòtica sigui una mica més casa de la Perla 29. ORIOL BROGGI, director escènic i director de la Perla 29 "No és que pensem 'això és nostre', en absolut, perquè no és nostre...però ens sentim, i la gent ens fa senti, com a casa. A més hi havia un problema. Què passa amb un espai per acabar de consolidar? necessita que algú li doni una personalitat." Com a la Biblioteca, Broggi torna a jugar la carta de dislocar l'espai, instal·la part del públic al fons de l'escenari i es menja una mica de platea. Diu que els espectadors de l'escenari són els qui més viuran l'impacte d''Incendis', una obra que no dubta a qualificar de clàssic contemporani. Un parell de bessons escolten les darreres voluntats de la mare, Nawal, una dona que va estar anys en un silenci llarg i inexplicable. No vol sepultura normal, no vol làpida... i té una missió per als fills. A partir d'aquí, el joc escènic ens descobreix la història de Nawal i de les dones que l'han precedida... perquè les dones, sotmeses al destí, són les heroïnes d'aquesta epopeia. CLARA SEGURA, actriu "Les mares estan enfadades amb les seves mares. Hi ha una ràbia per coses que ens hem passat com a herència... i ella diu: 'cal trencar la cadena'. Aprèn a llegir i escriure, aprèn a dir que no..." Segura i Manrique no són els únics a desdoblar-se en diversos personatges, també ho fa Màrcia Cisteró. Xavier Boada, en el paper de notari, juga un altre rol important en el muntatge, que ha venut 5.000 entrades abans d'estrenar-se.

El comentari de Victor Giralt Jonama:

He estat gravant només la primera meitat de l’obra (en té dues, d’hora i mitja cada una)… Tenia dificultats per gravar bé, perquè m ‘interessava més seguir la peça com a espectador que no pas pensar en plans. No em sol passar. A risc d’equivocar-me, crec que és un dels muntatges de la temporada. El text és molt potent, la direcció intel·ligent i els intèrprets, fantàstics. Hauré de tornar per veure-la sencera… i això que la idea de passar-me gairebé quatre hores en un teatre em fa certa mandra.