(ACN) L’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya farà 16 concerts en les cinc setmanes que estarà de gira pel Japó. Actuarà a les ciutats de Tòquio, Otsu, Sapporo, Nagoya i Hiroshima. La violoncel·lista Lourdes Duñó i el contrabaixista Apostol Kosev expliquen que l’acollida que ha rebut l’orquestra aquí és molt bona, i potser també més càlida del que s’esperaven. D’una banda, Kosev parla de reacció “natural i entusiasta” i l’equipara a la del públic “del Liceu o de qualsevol gran sala d’òpera” del món. Duñó, que ja va actuar al Japó amb l’OBC en les llunyanes gires dels anys 1992 i 1995, ha notat que hi ha hagut un canvi. “Estan reaccionant molt bé, i els que havíem vingut abans aquí els veiem més entusiastes. En general trobem un Japó molt canviat, el país i el públic, abans més fred i esperant que algú aplaudís per engegar, i ara molt més espontani”, reflexiona la violoncel·lista.

El director de l’OBC, Kazushi Ono, juga a casa

La presència del director titular de l’OBC, Kazushi Ono, no només ha obert portes a l’orquestra en la confecció de la gira japonesa, sinó que ha tingut una segona virtut. Segons expliquen Kosev i Duñó, al Japó han conviscut amb un Ono molt més relaxat” i comunicatiu tant amb ells com amb el públic. Es nota que aquí és a casa seva”, constata Kosev. Això ha servit als músics per “conèixer-lo més”, asseguren, i per millorar la comunicació instrumentista-director durant les funcions i els assajos, així com fora de les sales de concerts. “Venir amb el Kazushi ha estat molt bo. I serà bo per als anys que ens queden de treballar amb ell”, pronostica Duñó.

La gira ha començat amb la interpretació de l’òpera Turandot’, de Giacomo Puccini, al Bunka Kaikan Theatre de Tòquio. La producció està dirigida musicalment per Kazushi Ono i disposa d’una nova producció escènica d’Àlex Ollé, de La Fura dels Baus.