Gustav Mahler explicava que aquesta simfonia era la composició més important que havia fet mai. És la segona, anomenada 'La resurrecció'. Narra una transformació que va des d'un funeral on es qüestionen grans preguntes sobre la vida i la mort fins a fer una promesa: ressorgiràs. Un centenar de músics, entre l'orquestra i els cantaires, han omplert aquest cap de setmana la Sala Pau Casals de L'Auditori. Molts, atrets per Mahler, i d'altres, seguidors de l'Orquestra Simfònica. "Vinc moltes vegades perquè m'agrada molt l'OBC i el programa d'avui que és la resurecció de Mahler és una obra monumental no sempre fàcil de muntar." "Ens ha agradat tot en conjunt, però ja dic que ens agraden la majoria de concerts." Els cors han estat dirigits per la batuta de Pablo González, director de l'Orquestra des de fa quatre anys. PABLO GONZÁLEZ, director de "La resurrecció" "Esta noche es muy especial y poder dirigir una desde luego de mis obras favoritas y también saber que es una de las obras que llega con más profundidad y más fuerza al público que nos escucha." Una altra atracció del concert ha estat el debut de Camilla Tilling i Gehild Romberger, dues cantants internacionals que han col·laborat per primera vegada amb l'Orquestra Simfònica. La segona simfonia de Mahler va ser estrenada fa més de 120 anys. Tot i que al començament va rebre una allau de crítiques, actualment està considerada com l'obra més important del simfonisme.

Dirigits per la batuta de Pablo González, les cantants Camilla Tilling i Gerhild Romberger han actuat per primera vegada al costat de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) i del Cor Madrigal, el Cor Lieder Càmera i el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana.

La simfonia número 2, estrenada fa 120 anys, va rebre una allau de crítiques, però també va recollir lloances d’aquells que veien en Mahler el futur de la música. Amb el pas del temps, ‘La resurecció’ ha estat considerada una obra cabdal del simfonisme de tots els temps.