Un gran repartiment, inclosa la jove Laura Aubert -per a qui segurament hi haurà un abans i un després amb l'obra-, treu petroli al divertiment goldonià 'Els feréstecs'. Un pols dialèctic entre quatre caps de família burgesos, conservadors i intolerants i les seves dones, representants d'un vitalisme renovador. Els primers, els feréstecs, acorden un matrimoni a cegues entre dos joves que les segones no estan disposades a acceptar... Una gran troballa de Lluís Pasqual, coneixedor com pocs de l'obra de Goldoni, és l'adaptació al català. Goldoni va escriure en un venecià florit, i el director considerava que al català central li manca color. Així doncs, un matrimoni parla lleidetà; l'altre, valencià; l'altre, mallorquí i l'altre, garrotxí. LLUÍS PASQUAL, director escènic "Els anglesos i els americans, constantment juguen amb els accents... i els anglesos diuen: 'aquest el faré irlandès, aquest el faré gal·lès...'. Jo crec que al final a tots els ha acabat ajudant dramàticament, perquè hi ha coses que no es poden dir d'una 'altree maneree'." La posada en escena, amb un espai per al públic amb sorpresa inclosa, és, per la sobrietat, una mena d'homenatge a Favià Puigserver, creador de la sala. El recent èxit de taquilla al Lliure de Gràcia amb 'l'Onada' té molts números per fer el salt a Montjuïc, tenint en compte la funció que s'hi va veure ahir i els aplaudiments que s'hi van escoltar després.