Plenament consolidat, l'IN-edit s'ha convertit en la cita anual pels amants d'un gènere deficientment distribuït, el del documental centrat en la música. Pau Riba és un dels protagonistes de la pel·lícula que obria anit el certamen. Morrosko Vilansanjuán ha fet un retrat exempt de nostalgia i des del present de l'ebullició artística i cultural de la Barcelona de la transisió, que ha titulat 'Barcelona era una fiesta'. MORROSKO VILA-SANJUÁN, realitzador de 'Barcelona era una fiesta' "Els hippismes, el maig del 68, la primavera de Praga. Tot això, crec jo, va eclosionar aquí i es va deixar fer força a nivell polític i policial, fins i tot. A Madrid era impensable. Hi havia l'esglèsia, l'exèrcit...el franquisme encara era molt viu". Evidentment el gruix del programa no són produccions d'aquí, sinó anglosaxones, com aquesta sòbria cinta sobre un dels intel·lectuals del pop, Brian Eno. A més de la tradicional secció London Backstage, que enguany es projecta en una marató nocturna, se'n dedica una al duet format pels realitzadors Don Allan Penebaker i Chris Hedegus, autors de Bob Dylan, Don't look back. CRISTIAN PASCUAL,director del festival "Són els pares del documental musical. Comences a tirar enrere i va recopilant. Quins són els documentals clàssics, històrics. QuE es feia fa 30 anys...Sempre te'ls trobes." David Bowie, el festival de Monterrey, Jimmy Hendrix o Depeche Mode són davant la càmera en quatre dels 12 documentals del tàndem inclosos al festival La parella de documentalistes, convidats de luxe en aquesta edició de l'IN-Edit Beefeater, oferiran una master-class gratuita el dia cinc a l'Auditori Blanquerna.

Per primer cop, a més de projeccions, el festival obté també una fira professional per apropar distribuidores i programadors. ‘Barcelona era una fiesta’, del realitzador Morrosko Vilasanjuán, inaugurava ahir el vespre la mostra a l’Aribau Multisales.