L’activitat d’aquest dijous, anomenada Black Battle, i organitzada pel Gremi de Galeries d’Art de Catalunya, ha consistit a plantejar rondes ràpides de 20 minuts, en què cada artista ha hagut de crear una pintura des de zero, amb un llenç negre i dos colors de pintura: blanc i vermell. Superat el temps de la primera part, un jurat especialitzat -entre els quals hi havia Neil Harbison, un mataroní d’adopció considerat el primer “cyborg” reconegut del món perquè té implantada al cervell una antena que li permet “escoltar els colors”- ha triat les vuit millors obres, i n’ha descartat dues -i per tant, els seus autors. Així, fins que han quedat només dos oponents i s’ha triat el guanyador. El resultat d’aquesta “batalla” es podrà veure, i comprar a preus rebaixats, tant aquest divendres com el cap de setmana al Metric Market, coincidint amb la campanya comercial del Black Friday.

Una batalla reivindicativa

Aquesta campanya ha estat, segons el president del Gremi de Galeries d’Art de Catalunya, Gabriel Pinós, “una manera d’acostar les galeries al públic” perquè segons reconeix “són l’avantsala d’un museu”. Afegeix que “una galeria exposa obres que, probablement, acaben després en un museu, d’on ja no es pot adquirir res”. En aquest sentit, Pinós lamenta que “tenim una generació perduda que cal que torni a les galeries”, i espera que “ho faci de manera freqüent, normal i habitual”.