La inauguració oficial de la fundació s’ha fet al Queen Sofia Spanish Institute davant de 200 convidats del món social, cultural i econòmic de Nova York. L’entitat, sense ànim de lucre, neix amb la voluntat de promoure intercanvis culturals amb altres institucions com l’Òpera del Metropolitan o l’escola d’arts Juilliard School. L’altre gran objectiu és “portar gent al Liceu” ha assegurat Antoni Renom, vicepresident de la fundació. Per fer-ho possible, ja s’ha engegat una campanya de publicitat en els principals mitjans de comunicació del país perquè els nord-americans que fan turisme a Barcelona coneguin el Liceu.

A la recerca de patrocinadors

Fixant-se amb els models de mecenatge de teatres americans i també d’europeus, els membres de la fundació es dediquen a buscar mecenes i patrocinadors -tant d’empreses com de particulars- per finançar el teatre. Una fórmula que serveix per cobrir la baixada d’inversió pública i la crisi econòmica que ha causat un descens de visitants en el sector cultural. La fundació es va crear fa poc més d’un any i ja s’han produït diversos contactes amb entitats culturals, tot i que encara no es poden anunciar acords concrets.