El Teatre Gaudí obre un parèntesi en la seva programació habitual de musicals de petit format i comèdies. Ho fa amb ‘Karen’. Escrita per Ever Blanchet, responsable de la sala, i dirigida per Marta Gil, l’obra explora, en clau de thriller, temes com la violència masclista i els límits morals de determinades actituds a l’hora de protegir un fill. Muntada sobre un “flash-back”, l’obra ens presenta inicialment dos matrimonis d’edat avançada. El fill d’una i altra, amics de joventut, viuen en països llunyans, on van haver de fugir per la tragèdia ocorreguda a la Karen, parella d’un d’ells. La segona part, situada 13 anys abans, s’estructura com un thriller d’escenes breus, sovint paral·leles, que descabdella què va succeir amb la Karen i qui en va orquestrar la fugida.

Violència masclista

El muntatge ‘Karen’ obre interrogants sobre la llavor de la violència masclista i la situa en marc del patriarcat. En el si d’ambdós matrimonis protagonistes, el poder d’acció i decisió és clarament dels marits. Armand Villen i Maria Clausó donen vida a un dels matrimonis, mentre que l’altre l’encarnen Pep Planas i Isabelle Bres. Completen el repartiment Isa Mateu, una infermera a la ficció, i Carles Pulido en el paper d’Abel, un amic de la Karen i els fills, que no apareixen a escena. El thriller d’Ever Blanchet està molt ben travat i la directora, Marta Gil,  ha tingut l’encert de mantenir tots els intèrprets a escena, fins i tot quan no tenen diàlegs, fet que afegeix tensió i informació adicional per a l’espectador. Bones interpretacions, diria més matisades i rodones conforme avança l’obra. ‘Karen’, en cartell fins al 9 de juny, és, de fet, part d’un cicle sobre ‘Valors familiars en escena’, que completarà al juliol una obra de Gal Soler, ‘Tancats’.