Joan Guinjoan se sent al Palau, com a casa. No només perquè és l'actual i primer compositor resident de la institució, també perquè hi ha estrenat 14 composicions. Ahir ho va fer amb la quinzena, el 'Concert per a percussió'. JOAN GUINJOAN, compositor "L'important és que és una obra per a percussió per un solista i orquestra. I veritablement ha de ser un gran solista. I jo el tinc, perquè el Miquel Bernat és un fenomen." La partitura és efectivament una prova de foc per al percussionista, convertit ell mateix en un home orquestra. En les tres parts del concert, de poc menys de mitja hora, Miquel Bernat ha de fer canvis continus per tocar fins a 29 instruments, dels timbals a la bateria passant pel vibràfon o la marimba Guinjoan ja havia compost altres peces en què la percussió és la protagonista, com 'Tensión-relax' o 'Homenatge a Carmen Amaya', per bé que, mai fins ara, amb orquestra. JOAN GUINJOAN, compositor "A mi m'entusiasma el ritme, fins al punt que m'entusiasmen els afrocubans. També m'interessa el free-jazz. Jo, quan vaig ser a Cuba vaig estar veient com feien tots aquests ritmes, perquè sembla molt fàcil, però no ho és. I és clar, a mi m'agraden molt els ritmes arcaics, o sigui, els ritmes autèntics, no ritmes de fórmules." La mateixa Orquestra de Cadaqués, amb Jaime Martín al capdavant, enregistrarà d'aquí a uns dies el concert de Guinjoan, qui va ser ovacionat al final. Instants després, va sortir a escena la soprano Bàrbara Hendricks per cantar amb l'orquestra dues àries de concert de Mozart, a més de la peça 'Herminia', d'Hector Berlioz.

La va interpretar la mateixa Orquestra de Cadaqués amb el percussionista Miquel Bernat, en una vetllada que va comptar també amb la participació de la veterana soprano Bàrbara Hendricks.