Tres monges dins d'un vagó, un senyor de Barcelona o un noi mirant una noia a la Rambla. Són algunes de les imatges que el jove fotògraf Leopoldo Pomés va fer durant l'any 1957. Totes formaven part d'un encàrrec que l'editor Carlos Barral li va fer amb la intenció de publicar un llibre en què es veiés la Barcelona del moment. Però el projecte no a arribar a la impremta. A Carlos Barral les fotografies li van encantar. En canvi els comercials de la seva editorial van considerar que plasmaven una Barcelona massa fosca. S'esperaven una ciutat de postal però Leopoldo Pomés buscava una altra cosa. LEPOLDO POMÉS, fotògraf "Jo portava Barcelona dins i a mi m'interessava precisament captar-ne l'atmosfera. L'atmosfera volia dir la gent, com era, com respirava." Una senyora elegant passeja per la zona alta i una família més humil creua la Rambla. Aquesta atmosfera és precisament la que va captivar el crític d'art Juan Manuel Bonet quan va veure les fotografies fa dos anys al taller de Pomés. Gràcies a la seva iniciativa aquestes imatges surten avui a la llum i més de mig segle després s'han publicat en un fotollibre editat per la col·lecció Colectania i l'editorial la Fàbrica.

Leopoldo Pomés és una figura fonamental de la fotografia espanyola de mitjan segle XX. Aquest component del grup vanguardista Dau al Set és el creador d’instantànies tan icòniques com la bombolla de freixenet o la campanya d’imatge de la candidatura de Barcelona per organitzar els Jocs Olímpics.

“Barcelona 1957. Leopoldo Pomés” és el projecte fotogràfic que va encarregar l’editor Carlos Barral a Pomés l’any 1957. Tot i la qualitat no s’havia publicat ni exposat mai. Pomés retrata a través de les seves fotos l’essència de la Barcelona de finals dels 50. Es recorren el Raval, l’Eixample, la Barceloneta, Verdum o els Encants. En total és una mostra de 80 fotografies. L’exposició es podrà veure del 19 de setembre al 26 de gener de 2013 i està comissariada pel director de la sala, Pepe Font de Mora.