En menys de 24 hores la vuitena edició de l’Asian Film Festival ha inaugurat edició i després ha posposat la majoria de projeccions. Només s’han pogut projectar la pel·lícula inaugural ‘The orphanage’ (de l’afganesa Shahrbanco Sadat) i la que encetava la Secció Oficial, ‘True mothers’ (dirigida per Naomi Kawase). Casa Àsia, l’organitzadora, pretén reprendre el certamen un cop quedi suspès el tancament dels cinemes i teatres decretat pel govern.

De moment es podran veure una quarantena de títols -ampliables, probablement, a cinquanta- a la platafora Filmin, que per primer cop ha entrat al festival. De tota manera, la directora del festival Menene Gras no es conforma. “Esperem reprendre el festival de manera presencial quan s’hagin acabat les restriccions. Entre d’altres coses perquè hem comprat els drets per a una sola projecció de pel·lícules que, en cap cas, admeten ser a les plataformes quan encara no han arribat a sales”.

‘True mothers’, cinta inaugural

És el cas de la cinta que ha inaugurat la Secció Oficial, ‘True mothers’. Uns pocs afortunats l’han pogut veure als Cinemes Girona, un any més, seu principal del certamen (a Barcelona l’acompanyen la Filmoteca de Catalunya i el CaixaForum), en la darrera projecció prèvia a les restriccions. La pel·lícula estava seleccionada al Festival de Canes però només la van veure, en línia, uns pocs professionals. Només s’ha projectat al Festival de San Sebastià i no es distribuirà a sales.

“Gràcies a pel·lícules com ‘Una pastisseria a Tokio’ o ‘Cap a la llum’, Kawase té seguidors a casa nostra, i avui, a més, hem sabut que és el film que el Japó proposa per als Oscars”, explica la directora del festival. A banda de la Secció Oficial, el certamen inclou les habituals seccions Oficial Panorama, Discoveries, Netpac i Especial, totes a competició. S’hi presentaven pel·lícules de 20 països, de l’Iran a Filipines passant per Mongòlia o Bangla Desh.