Fa anys que calia restaurar el mural d'Adrià Gual que hi ha a la parròquia de Sant Vicenç de Sarrià però fins aquest any no havia estat possible. L'aportació d'un mecenes anònim juntament amb la col·laboració del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya ha permès recuperar l'encant d'aquesta obra d'art. NÚRIA PIQUÉ, restauradora de béns culturals "Ha canviat moltíssim, ha canviat com de la nit al dia. Hi havia parts de les escenes que no es veien, quedava molt camuflada amb tota aquesta capa de sutge. I en netejar s'han vist detalls que no es podien apreciar abans. Hi ha gent que fins i tot ha passat i ha dit: 'Ostres, aquí hi havia una pintura?'." El mural, d'estil modernista simbòlic francès, és obra del pintor i dramaturg Adrià Gual. I, de fet, recorda una mica les escenografies que feia per les seves obres teatrals. L'artista, però, va morir l'any 1943, i va ser el seu deixeble Lluís Pallarès qui va acabar l'obra i en va fer els laterals. GISELA BOSOM, restauradora de béns culturals "Està dedicada a la Mare de Déu de Montserrat i representa la postració de la cultura catalana davant de la Mare de Déu." El mural de la capella no es va acabar fins a 1947, i el que és sorprenent és que en ple franquisme aquesta obra passés la censura amb una senyera pintada a dalt de tot. GISELA BOSOM, restauradora de béns culturals "La manera que ho van fer és envoltar-ho d'angelets i de fer-ho una mica camuflat entre les figures dels àngels i unes cintes que passen per davant. Després el color daurat de la senyera que és tirant a verdós i tot ell doncs queda més dissimulat." El procés de restauració ha durat dos mesos i mig. S'ha hagut de consolidar una esquerda del mur, fixar-ne la capa pictòrica i eliminar-ne les sals. S'ha netejat, se n'han eliminat els retocs anteriors, i la pintura que no era original i, finalment, s'ha estucat i retocat per aconseguir el color original. Un procés llarg que ha servit per recuperar l'obra original.